Kontynuujemy serię wywiadów z ludźmi pracującymi w branży mobilnej rozrywki i po poprzednich zagranicznych wojażach trafiamy z powrotem na nasze nadwiślańskie ziemie. Z pewnością kojarzycie opisywane na Droidzie dwie gry od polskiego Thwack Studio – Snake 3D Revenge oraz Monster Blocks. Obie uzyskały maksymalne oceny – 5/5 i w dalszym ciągu zachęcamy Was do ich wypróbowania i ocenienia w Google Play. Postanowiliśmy zadań parę pytań współtwórcy sukcesów wspomnianych produkcji – grafikowi Wowu, który ma za sobą m.in. parę lat pracy w Gamelionie i posiada własny sklep z fajnymi koszulkami – Mandu. Jeśli jesteście ciekawi, jak pierwotnie miało się nazywać Thwack Studio, skąd się biorą pomysły na postaci i świat występujące w grach, a także co w planach mają nasi polscy deweloperzy, przeczytajcie koniecznie fajny wywiad z Michałem 🙂

 

1. Napisz proszę parę słów o sobie 🙂

Nazywam się Michał Stawowski. Zawodowo jestem grafikiem komputerowym, a prywatnie oprócz bycia grafikiem w Thwack Studio, jestem wielbicielem powieści sci-fi oraz pasjonatem koszykówki. Jestem współzałożycielem serwisu z artystycznymi koszulkami, który można znaleźć pod adresem //mandu.pl. Prowadzę (chociaż ostatnio zaniedbałem) blog w temacie tworzenia logotypów (//wowu.pl).

 

2. Jak zaczęła się Twoja przygoda z Thwack Studio?

Stefan Wyszyński – założyciel studia – pracując nad Wężem 3D mimo usilnych prób zarówno programowania, jak i tworzenia grafiki doszedł do wniosku, że jednak przydałby sie ktoś z nieco większymi umiejętnościami graficznymi. Odezwał się do mnie z propozycją współpracy (pracowaliśmy wcześniej w jednej firmie) – nie musiał mnie długo przekonywać bym się zaangażował w ten projekt. Przy okazji dodam że chciałem by studio nazywało się Combat Wombat.

 

3. Czy miałeś wcześniej jakieś doświadczenie w tworzeniu grafik do gier?

Pracowałem trzy lata w Szczecińskim studiu Gamelion, gdzie poznałem wielu wspaniałych ludzi. Wiele się od nich nauczyłem. Bardzo miło wspominam ten czas.

 

4. Pierwszą wydaną przez Was grą było Snake 3D Revenge. Czy robienie już na początek grafik do produkcji trójwymiarowej było dużym wyzwaniem, czy może wolałbyś zaczynać od Monster Blocks?

Tworzenie grafiki wektorowej takiej jak w Monster Blocks sprawia mi dużą frajdą. Jeśli chodzi o grę Snake to mimo silnika 3D moim zadaniem było tworzenie grafiki dwuwymiarowej – głównie tekstur i animacji obiektów. Także był to standardowy zakres prac dla grafika 2D.

 

5. Skąd czerpiesz inspirację do rysowania świata i postaci pojawiających się w grach Waszej firmy? Masz wolny wybór, czy może dostajesz gotowy projekt co i jak ma wyglądać?

Zaczynamy od pomysłu na grę. Potem dyskutujemy w jakim klimacie powinna się gra obracać. W przypadku Węża (który był pomysłem Stefana) to on miał wizję, którą starałem się wcielić w życie. W przypadku gry Monster Blocks sam pomysł na rozgrywkę, jak i styl graficzny wyszedł spod mojej kopuły.

 

6. Zarówno Snake 3D Revenge jak i Monster Blocks mają w Google Play wysokie oceny, a więc cieszą się sympatią graczy. Jak jednak wygląda to z Waszej strony, strony twórców – polscy gracze  i rynek są wymagający?

Bardzo nas cieszą pozytywne oceny, jednak nie przekłada się to jeszcze na ilość pobrań naszych aplikacji. Rynek jest wymagający, a setki nowych gier pojawia się codziennie – ciężko jest się przez to przebić ze swoim tytułem jeśli nie nazywasz się Rovio i niestety mimo ciężkiej pracy nie wyszliśmy jeszcze nad kreskę. Dlatego w tym miejscu gorąco zachęcam do pobrania naszych tytułów i podzielenie się swoją opinią.

 

7. Macie w planach kolejne gry lub aplikacje? Jeśli tak, to może uchylisz rąbka tajemnicy?

Kilka małych aplikacji wyjdzie spod ręki Stefana w niedługim czasie. Ze stworzeniem tytułu na miarę Monster Blocks czy Snake 3D Revenge musimy niestety trochę poczekać. Jeśli gry się dobrze przyjmą i ściągnięcia znacznie poszybują w górę to weźmiemy się ochoczo za kolejny tytuł. 

 

Dziękujemy Michałowi za podzielenie się z nami ciekawostkami na swój temat i firmy oraz życzymy powodzenia w rozwijaniu własnych projektów oraz tworzeniu kolejnych świetnych gier. A Wam drodzy Czytelnicy dziękujemy za uwagę 🙂