1. Powiedz nam parę słów o sobie
Nazywam się Pascal Bestebroer i jestem właścicielem holenderskiego studia tworzącego gry, OrangePixel. Przez ostatnie lata moja firma zajmowała się głównie tworzeniem midletów JAVA, ale obecnie zajmujemy się programowaniem na Androida i iPhone.
2. Od czego się zaczęła Twoja przygoda z tworzeniem gier na telefony komórkowe?
Gry na komórki zacząłem tworzyć 7 lat temu. Od zawsze interesowałem się tego typu działalnością, a komórki i smartfony dzięki swoim platformom udostępniania i sprzedaży gier i aplikacji wydawały mi się przyjazne dla małych firm takich jak moja. Same gry lubiłem w zasadzie odkąd się tylko pojawiły komercyjnie i spodobał mi się ten rodzaj rozrywki. A najbardziej w tym wszystkim spodobało mi się to, że sam mogę tworzyć takie gry, bohaterów, ich życie i właśnie tak rozpocząłem realizowanie swojej pasji, która przerodziła się w najlepszy zawód jaki mogłem sobie wymarzyć.
3. Dlaczego zdecydowałeś się wydawać przede wszystkim na Androida a nie na inną platformę, np. iOS czy J2ME?
Tworząc wcześniej na J2ME byłem nieco sfustrowany jego ograniczeniami, więc fakt powstania mobilnego systemu udostępniającego tak wiele świetnych funkcji (obracanie obrazów, manipulacja nimi itd.) skłoniła mnie do przejścia na tę platformę. Praktycznie brak ograniczeń pamięci używanej przez gry czy brak limitu wielkości plików otworzył zupełnie nowe horyzonty.
4. Mimo zaawansowanej grafiki w większości dzisiejszych gier, Twoja firma tworzy pikselowate gry. Co Cię nakłoniło właśnie do takiego designu?
Powiem krótko – wychowałem się na grach z przełomu lat 80tych i 90tych i uwielbiam takie proste produkcje. Smartfony na dodatek świetnie się nadają do przywoływania klimatu takich starych dobrych gier
5. Czy masz w planach jakieś gry także na inne systemy mobilne?
Wzięliśmy się teraz nieco za iOS i dalej kontynuujemy twórczość na JAVA, bo przecież w dalszym ciągu wielu ludzi używa klasycznych komórek. Nie planujemy jednak niczego na Windows Phone i inne platformy.
6. Ile czasu zabiera Tobie i Twoim współpracownikom stworzenie gry na Androida – od otwarcia projektu do publikacji w Google Play?
Prawdę powiedziawszy trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie – każdy projekt jest w innym stopniu zaawansowany… Ale ogółem nasze gry tworzymy w czasie od miesiąca do kilku miesięcy, a więc wcale nie tak szybko, jakby się to mogło niektórym zdawać.
Grzesiek - 17 sierpnia, 2012 @ 02:49
Dużo lepiej niż poprzednio. Mała uwaga pixel art się zwie gry pikselowate 😀
Maciej - 18 sierpnia, 2012 @ 12:50
Dzięki 😀
Co do określenia pikselowate, to myślę, że taki neologizm – zwłaszcza przy braku oficjalnego polskiego słowa – też ujdzie 🙂