Drodzy czytelnicy! Wychodząc naprzeciw Waszym oczekiwaniom rozpoczynamy serię miniwywiadów z ludźmi pracującymi w branży mobilnej rozrywki.  Będziemy rozmawiali z szefami firm produkujących gry, grafikami tworzącymi świat znany Wam z ulubionych strategii czy RPG, dowiemy się ile czasu zajęło stworzenie ścieżki dźwiękowej do jednej z najbardziej znanych gier na Androida, a dziś, w pierwszej części naszych wywiadów będziecie mogli poczytać co nieco o jednym z menadżerów firmy Gameloft, Gregory Wintgensie, dzięki któremu polscy gracze dowiadują się na bieżąco o nowościach “growego” giganta 🙂 Wywiad w rozwinięciu

1. Pracujesz w Gamelofcie od września 2010 jako Digital Marketing& PR Manager. Mógłbyś nam powiedzieć coś o swoich obowiązkach?

Jako PR manager jestem odpowiedzialny za informowanie mediów o naszych najnowszych grach i aktualizowanie wiadomości kiedy mamy jakiegoś newsa dotyczącego Gameloftu albo konkretnej gry, a więc w skrócie – odpowiadam za to, żeby media były na bieżąco z naszymi nowościami, a gracze o nich wiedzieli. Ze spraw marketingowych, zajmuję się wizerunkiem firmy w portalach społecznościowych takich jak Facebook, Twitter i YouTube, planuję lokalne kampanie reklamowe lub akcje promocyjne z operatorami komórkowymi, producentami telefonów i partnerami licencyjnymi. Jestem odpowiedzialny zarówno za rynek niemieckojęzyczny (Niemcy, Austria, Szwajcaria) jak i Polskę, a więc wszystkie te wspomniane zadania są wykonywane za moim pośrednictwem.

 

2. Tysiące graczy marzą, aby stać się cząstką tak wielkiej firmy, jak Twoja. Czy trudno jest dostać pracę w Gamelofcie?

Jak w przypadku większości firm, wszystko zależy od kandydata, jego kwalifikacji, siły i motywacji. Szczegóły dotyczące aktualnych ofert pracy możecie znaleźć na: //www.gameloft.com/corporate/jobs/join-us

 

3. Jako pracownik Gameloftu,prawdopodobnie jesteś także graczem komórkowym. Masz jakąś swoją ulubioną grę marki Gameloft?

Jasne, że także lubię grać na komórce i właśnie świetnie się bawię przy “The Dark Knight Rises”. Przyznam szczerze, że w mojej opinii jest to jedna z naszych najlepszych gier i nie mogę się doczekać, gdy zostanie wydana w najbliższym tygodniu w całej Europie. W Polsce oficjalna premiera odbędzie się 27 lipca.

 

4. Gry Gameloftu są bardzo popularne w Polsce i macie tu wielu fanów, jednak na oficjalnej stronie gameloft.com nie znajdziemy języka polskiego. Jest peruwiański, wietnamski… Polski rynek nie jest dla Was wystarczająco atrakcyjny?

Polski rynek stopniowo się rozrasta i póki co tworzymy w języku polskim gry JAVA. Jestem pewien, że gdy tylko nabędziemy odpowiednie powiązania biznesowe związane z iOS i Android w Polsce, rozważymy przetłumaczenie naszej strony i gier HD na język polski.

 

5. Dziękujemy bardzo za pomoc przy naszym ostatnim konkursie. Do wszystkich jesteś taki miły?

Staram się Bardzo się cieszę, że mogę być w kontakcie z Polskimi graczami i zrobić dla nich coś fajnego – tak trzymajcie i bawcie się dobrze przy naszych grach!    

 

Rozmawiał Maciej